fredag 24 november 2017

Helgfrågan v. 47

Helgfråga från Mias bokhörna. Den här gången är frågan:

Hur är det med bloggen, har du någon kalender? Eller brukar du "julpynta" bloggen?

Bonusfråga: Vad ska du hitta på i helgen?

Jag brukar inte ha någon kalender på bloggen om det är detta som efterfrågas. Däremot ska jag vara med på den julkalendersstafett som anordnas av Sofiesbokblogg. Jag har inte funderat på att "julpynta" bloggen, men det kanske vore något.

Det där med helgen är lite knepigt för mig. Min arbetsvecka är nämligen söndag-torsdag. I morgon vet jag att jag ska åka med skräp till återvinningsstationen och även åka och handla lite. Jag tänkte även skicka någon rad till de FB-vänner som jag vet har köpt Skam och fråga om de vill köpa Synd också. (Köpa synd, det låter allt det...) På lördag får nog hustruskapet och jag åka till stan och handla lite julklappar.

22 kommentarer:

  1. julklappar... har svårt att handla speciella tillfällen, hittar saker hela året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är roligt att handla julklappar.

      Radera
  2. Julkalendersstafett låter spännande. Ska kolla in hennes blogg om vad det menas.

    SvaraRadera
  3. Här skall jag undvika att handla denna helgen. Blir desto mer nästa helg då vi beger oss till Ullared.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ullared när julen närmar sig. Det låter inte som någon sinekur direkt.

      Radera
  4. har tipsat om Sofies Julkalenderbloggstafett på min blogg också. den är inte så betungande. om en inte heter Sofie, förstås

    SvaraRadera
  5. Har shoppat idag och det var mycket folk i stort sett överallt, förstås, men det gick förvånansvärt smidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folk i stort sett överallt gör mig trött och inåtvänd ;)

      Radera
  6. Vem vet, vi kanske springer ihop i Karlstad på lördag ...

    SvaraRadera
  7. Julklappar ja, det börjar visst bli dags för det!

    SvaraRadera
  8. Jag ska också vara med i Sofies kalender, alltid något.

    SvaraRadera
  9. Skönt att göra bort lite julklapps inköp så man slipper göra det i sista minuten. Det är ändå vissa personer som varje år är så svåra att hitta någonting till.

    SvaraRadera
  10. Julkalendersstafetten får man väl ta o kika in på då, när det blir så dags. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 24 riktigt bra böcker presenteras, så det kan nog vara värt att kika in på.

      Radera
  11. Det börjar absolut bli tid att handla julklappar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för innan man vet ordet av är det fjärde advent, och i år infaller den på självaste julafton.

      Radera