fredag 6 januari 2023

Boktolva 2023

För elfte året anordnar Lottens bokblogg en Boktolva. (Ursprungligen kommer den från enligto.se.) Detta blir dock endast andra gången som jag hänger på. Den går ut på att läsa tolv böcker av tolv olika författare som man inte läst något av tidigare. Här nedan är namnen på de tolv författare jag valt och de böcker av dem som jag tänker läsa under 2023.

  • Stig O Blomberg (Mord i Bohuslän)
  • Maria Gripe (Tordyveln flyger i skymningen)
  • Siri Pettersen (Odinsbarn)
  • Liz Moore (Flod av döda själar)
  • Ewa Klingberg (Där rosor faktiskt dör)
  • Emma Donoghue (Room)
  •  Anna Bailey (Ond tro)
  • Angie Kim (Mirakelkammaren)
  • Lilja Sigurðadóttir (Iskall sol)
  • Maria Grund (Dödsdansen)
  • Ron McLarty (Jag minns att jag sprang)
  • Abdulrazak Gurnah (Paradiset)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar