lördag 7 januari 2023

Veckans mening v. 1

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Mord i Bohuslän av Stig O Blomberg.

Hon ringer då och då och är rädd för att grannar skickar farliga strålar mot henne...

(För många år sedan hade jag en hel del vikariat som journalist. Då fick jag lära mig vad "strålisar" var. Det var personer som kunde ringa till redaktionen och säga något i stil med: "Nu är de här igen. De har satt upp utrustning i min trädgård som skickar strålar in i mitt hus.")

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet!   

8 kommentarer:

  1. Gillar din nya header! Bra att hålla pennan skarp! Men till Arvika Nyheter ringde inga strålisar ...? Min mening hittar du här_ http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2023/01/en-annan-sorts-barndom.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag fick syn på den bilden kände jag att jag bara måste få använda den :)

      Radera
  2. https://mrscalloway.blogspot.com/2023/01/veckans-mening-v-1-2023.html
    nu börjar det bli ordning på täppan!god fortsättning, Robert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är vi tillbaka. Tack det samma!

      Radera
  3. En sån strålis har nog foliehatt i garderoben. :D Håller med ovanstående, kul bild i header, håll pennan vass! Om barn som uppmanas att hålla munnen öppen i skyddsrummet: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2023/01/chockvag.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag nyfiken. Barn brukar väl oftare uppmanas att hålla munnen stängd? ;)

      Radera
  4. Som jag skrev på ditt söndagsinlägg: riktigt kul att se något av Stig Blomberg igen.

    SvaraRadera