torsdag 6 juli 2023

Helgfrågan v. 27

Helgfråga från Mias bokhörna. Det regnar, så det är helt tydligt att den svenska sommaren är här. Mia vill veta hur vi har det med sommarläsningen. Helgfrågan lyder:

Har ni gjort någon sommar tbr? (tbr=to be read, alltså en läshög.)

Jag gör ingen särskild sommarplanering. Jag har ett dokument i datorn med en förfärligt lång lista med böcker jag vill läsa. Den blir aldrig kortare, utan den växer hela tiden. Men om jag plockar fram dokumentet så kan jag där se vilka böcker som ligger närmast framför mig enligt denna lista. De blir ju då som sommarens läshög.

Där hittar jag då Nagriljärerna av Emanuel Blume, Pensionatet av Karina Johansson, De rättrådiga av Tinna Lindberg, De ensamma av Anna Kuru, De ofrälsta av Robert Harris och En gnista i mörkret av Stacy Willingham.


12 kommentarer:

  1. Oj nya titlar för mig, hela bunten! Men då får du njuta av regnet genom att kura ihop dig i läshörnan och börja bläddra.

    SvaraRadera
  2. De rättrådiga och De ofrälsta har jag läst och båda är väldigt bra. En gnista i mörkret har även jag på min tbr.

    SvaraRadera
  3. varierande blandning böcker, nej, listan blir inte kortare.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet är för kort för att hinna ifatt.

      Radera
  4. Nagriljärerna är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Nagriljärerna har jag inte hört talas om innan, den måste jag kolla upp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick den som recensionsex av författaren. Jag har tidigare läst hans debutroman Nomadplaneten.

      Radera
  6. Ja just det, Nagriljärerna ville jag ju läsa, fanns inte på bibliotek, det var säkert orsaken till att den trillade bort alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. BTJ vägrade recensera den därför att ordet "negerboll" fanns med på två ställen. Därför rekommenderar inte BTJ boken till biblioteken. Helt sanslöst!

      Radera