torsdag 27 juli 2023

Helgfrågan v. 30

Helgfråga från Mias bokhörna. Nu är det dags för Helgfrågan Sommaredition, där vi får svara på samma fråga veckorna 28-33. Helgfrågan lyder:

Tipsa om en bok, en film, ett utflyktsmål, en tv-serie, en teater, en maträtt eller något annat skoj. 

Det känns som att det är dags för ett utflyktsmål. Det får bli Gammelvala i Brunskog. En årligen återkommande vecka (faktiskt innevarande vecka) där man får möjlighet att bekanta sig med den gamla världen (gammelvala).

Något besök blir det inte för mig i år. Jag har bara varit där ett par gånger, men jag skulle gärna vilja återkomma. Och jag rekommenderar verkligen ett besök. Det erbjuds nog både kolbullar och motti (nävgröt) med fläsk.

12 kommentarer:

  1. Jag har varit där rätt många gånger, men i år blev det inget. Men visst är det värt att besöka! Och jag köper klengås. SÅ gott. Andra kör nävgröt och fläsk, men kolbullar minns jag inte?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åtminstone har jag ätit kolbullar där.

      Radera
  2. Låter spännande. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Låter intressant. Kolbullar visste jag vad det var men inte motti.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara ätit nävgröt/motti en gång. Min förtjusning var väl begränsad.

      Radera
  4. låter som ett mycket intressant utflyktsmål som jag gärna hade besökt

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Jag har ätit det en gång. Det var för 30 år sedan. Jag kanske borde prova igen och se om jag tycker bättre om den nu.

      Radera