lördag 11 maj 2024

Veckans mening v. 19 2024

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från På ett ögonblick av Jo Callaghan.

Alla politiker kom med högtflygande löften om att skära ner på "slöseriet" inom polisen innan de satt på ministerposten, men när de väl kallats in till underhuset och ställts till svars i samband med någon avskyvärd våldtäkt eller något fruktansvärt mord började de snabbt prata om behovet av "fler poliser på gatorna".

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

9 kommentarer:

  1. Pengar till polisen kommer alltid att vara ett hett politiskt ämne, utan några klara besked eller resultat, verkar det som. Suck! Min mening är av betydligt lägre dignitet:
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2024/05/veckans-mening-om-en-ny-trend.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog inte lätt att vara dem polis som ska arbeta på gatorna.

      Radera
  2. jag tror att det behövs omorganisation både här och där i samhället. att använda resurserna annorlunda.jag ska inte påstå att jag är någon expert varken på det ena eller det andra. känner inte till Roberts bok.
    http://mrscalloway.blogspot.com/2024/05/veckans-mening-v-19-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller också har det varit för många omorganisationer.

      Radera
  3. kanske man man jämföra med brittisk politik...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där handlade ju om brittisk politik.

      Radera
  4. "När man går till val så säger man en sak innan valet, sen genomförs valet och sen säger man en sak också efter valet"... sa liberal-Pehrson. Politiker gör en snurrig. Och nu pratar de bara troll. Jag som bara kan tänka troll i termer som sagoväsen hänger inte med (som vanligt). Om man är följare på sociala medier till någon som kallas troll, är man en del av en trollsvans då? Så många frågor! Här kommer en boklista, en av titlarna handlar faktiskt om troll, kanske vore nåt för trollfixerade politiker och journalister?: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2024/05/boklista-for-andraarselever.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen kan fiskare ägna sig åt trolling också :)

      Radera