lördag 25 maj 2024

Veckans mening v. 21 2024

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Jag är väldigt sen med det här inlägget idag. Ursäkta! Veckans mening är även denna vecka hämtad från Alla syndare ska blöda av S.A. Cosby.

Tar man upp en yxa kommer man att hugga ner ett träd; tar man upp ett vapen kommer man, oavsett om man bär en stjärna eller ej, att förr eller senare meja ner en människa.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

7 kommentarer:

  1. Träd sågar man ner, ved hugger man med yxa. Och jägare mejar mig veterligen väldigt sällsynt ner människor, trots bruk av vapen. Fast detta är väl kanske ur mitt perspektiv som lantis, som stadsbo kanske man resonerar på annat sätt. Här kommer ett annorlunda kurserbjudande: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2024/05/kurserbjudande.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog kan man väl hugga ner ett träd med en yxa?

      Radera
    2. Kan man väl. Skogshuggare hette det ju förr. Fast modern skogsavverkning medelst yxa tror jag är ganska ovanligt ändå. :)

      Radera
  2. mrs Calloway speaking. kan plötsligt inte kommentera på din blogg. jag förstår ingenting. det är väl fullt tillåtet att att välja Veckans mening ur samma bok flera veckor? det är ju dessutom du som bestämmer. min mening:
    http://mrscalloway.blogspot.com/2024/05/veckans-mening-v-21-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad du råkat ut för. Ingenting som jag ligger bakom i alla fall.

      Radera
  3. Jag som gått kurs vet att man med yxan lägger ett fällhugg innan ett träd ska tas ner ... så man ska ha både yxa och såg! Vapen är läskiga oavsett vilken hand som håller i handtaget. Min mening här:
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2024/05/veckans-mening-om-tatueringar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nog har det väl förekommit, i vart fall förr, att man högg ner trädet med yxan?

      Radera