torsdag 11 april 2019

Helgfrågan v. 15

Helgfråga från Mias bokhörna. Den här gången hägrar påskhelgen för Mia. Helgfrågan lyder:

Vad har du för läsplaner inför påsk?

Bonusfråga: Har du något gott som du lagar till påsk?

Nej, jag har inga speciella läsplaner inför påsk. Jag fyller år på skärtorsdagen, och bemärkelsedagen tar väl en del av tiden. Just nu läser jag Middagssällskapet av Saskia Noort, men den ska jag väl vara klar med före påskhelgen. Jag har inte bestämt vilken bok som kommer efter den.

På min födelsedag är det tänkt att vi ska ha varmrökt lax, med räkor som garnering, och så kokt potatis och romsås. Det blir gott. Ingen speciell efterrätt är planerad, eftersom det blir tårta. Ja just det ja! Jag har inte bestämt vilken tårta jag vill ha! På påskafton blir det väl det vanliga. Ägg till frukost och till middag brukar vi äta Janssons frestelse. Det är alltid gott!

16 kommentarer:

  1. Läsning hoppas jag det blir i påsk, men har inte planerat den. Beror lite på lust och humör vad det blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsning efter lust och humör är verkligen inte fel.

      Radera
  2. Födelsedagsfirande är ju alltid trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är lite tungt när första siffran i åldern ändras ;)

      Radera
  3. Ägg och sill blir det här, jag fyller på långfredag, då ska vi vara barnvakter, jansson låter gott, det får vi fixa.

    SvaraRadera
  4. Grattis i förskott! Och det lät väldans gott med laxen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, varmrökt lax är jättegott!

      Radera
  5. Grattis i förskott :) Jag klarar verkligen inte av Janssons frestelse...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men Janssons frestelse som är så gott. Med mycket ansjovis!

      Radera
  6. Jag planerar bokläsning över år. Någon gång ska jag läsa......och så hamnar den boken i en läshög. Jag är implusläsare privat och strukturerad i arbetet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har inte så mycket läsplanering på helger. Fast jag läste En julsaga av Charles Dickens i julas ;) (Men det var planerat sen tidigare)

      Radera
  7. Lax passar fint på påsken. Grattis i förskott! :)

    SvaraRadera
  8. Då får man gratta i förskott.

    SvaraRadera