tisdag 30 april 2019

Veckans utmaning: Om jag säger Indien så säger du...

Tisdag och veckoutmaning från Kulturkollo. Den här gången ska vi associera till Indien. Anna skriver: Idag är det valborgsmässoafton och jag tänker att det får bli en lättsam och snabb utmaning. Jag frågar helt enkelt just dig:
Om jag säger Indien så säger du ….
Vad ploppar upp i ditt huvud?


KOSSOR! Jag tänker på indiska kor. Dessa heliga djur som tydligen får vandra omkring mitt i trafiken. Och vi använder ju faktiskt uttrycket "heliga kor" i överförd bemärkelse.

9 kommentarer:

  1. oj, det var inte precis det jag tänkte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. (även i Ryssland vandrar kossorna vid vägen - har jag sett)

      Radera
    2. Men blott Indien indiska heliga kor har ;)

      Radera
  2. Haha så klart - men i min skalle dök inga kossor upp ... lite annat smått och gott ändå!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Härligt! Kul att vi tänker så olika :-)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Jag tyckte det kändes ganska självklart :D

      Radera