onsdag 3 april 2019

Omslagsonsdag vecka 14: Berg, höjd


Det är omslagsonsdag hos Boklysten. Temat är berg och höjd. Som vanligt finns det några eller några omslag som jag tvekar inför, den här gången Fyrväktaren och Avien. Men fyren måste väl stå på hälleberget för att kunna stå stadigt i stormarna och jag tycker att flickan på Aviens omslag står på en höjd. Jag tycker att flera av omslagen är väldigt fina, så det är svårt att välja en speciell favorit, men måste jag tror jag att det får bli Avien. Här är mina "höjdarböcker":





12 kommentarer:

  1. lite läskigt med det dimmiga stupet...
    Här kan du se, hur Wintersons berg ser ut på riktigt:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/02/cancelled-cape-wrath-lighthouse.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då hade jag rätt i att fyren står på ett berg.

      Radera
  2. Jättesnygga omslag du hittat! :) Jag tycker absolut att Fyrväktaren funkar! Likaså Avien, den är nog min favorit.

    SvaraRadera
  3. Det var många fina omslag, de gick lite i blått med.

    SvaraRadera
  4. Väldigt fina berg! Jag for ner till bror fanns hos mig också. Fyrväktaren och Avien fungerar definitivt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg inte att Jag for ner till bror fanns hos dig också. Du hade många som jag inte kände till.

      Radera
  5. Jag gillade omslaget till Pölsan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du känner dig kanske som hemma där ;)

      Radera
  6. Och bergen svarade har jag läst, och trots både titel och omslag hade berg i sig så missade jag den... Avien blev jag nyfiken på, noterad nu, tack för tips. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är de uppenbara svårast att komma på ;)

      Radera