torsdag 19 maj 2022

Helgfrågan v. 20

Helgfråga från Mias bokhörna. Den här gången kollar vi in övriga familjemedlemmar. Helgfrågan lyder:

Har övriga i din familj bokintresse?   

Ja, min fru har det. Hon har nog alltid läst en hel del. Det har blivit mindre nu efter hjärnblödningen, men hon har köpt en läsplatta som hon kan ladda ner böcker på.

Den äldsta dottern, nu 23 år, läste mycket som barn. Det verkade försvinna under tonåren, men jag vet att det kan vända. Under en ganska lång följd av år läste jag själv väldigt lite, men sen kom läslusten tillbaka.

12 kommentarer:

  1. Skönt att den kan komma tillbaka! Hoppas min son börjar läsa igen. Och att jag ska slippa mina lässvackor ...

    SvaraRadera
  2. så bra att din fru kan läsa! om jag inte har lust att läsa vet jag att jag inte mår bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte så mycket för läsplattor eller ljudböcker, men för Lena är det ju bra.

      Radera
  3. Jag har också haft uppehåll i läsandet i olika perioder, som när barnen var små t ex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När barnen var små blev det mest barnböcker :)

      Radera
  4. smart med läsplatta, men hon kan ju lyssna också, hon kan nog få gaska mycket hjälp på biblioteket, här får äldre hembesök också, om man har svårt att röra sig. Jag har fått läslusten tillbaka, barnen har ju flyttat hemifrån nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ´Det tycks gå att få fram en massa böcker genom Storytel och liknande,

      Radera
    2. ja, men bibliotek är gratis 🙂

      Radera
    3. Jag visste inte att man kunde låna e-böcker på biblioteket.

      Radera
  5. Det kanske är bra för din fru att läsa, hoppas det går bra för henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror absolut att det är bra för henne.

      Radera