söndag 16 april 2023

En smakebit på søndag - Malibu brinner

Idag är det söndag. Utan att komma med några spoilers delar man på söndagen med sig av ett stycke från den bok man just håller på med att läsa. Spindeln i nätet är bloggen Betraktninger. Boken jag läser heter Malibu brinner och är skriven av Taylor Jenkins Reid.    

Malibu 1983. Förväntningarna är skyhöga när de fyra kändissyskonen Riva ska ha sin årliga sommarfest. Men fotomodellen Nina har just blivit lämnad av sin man, hennes bröder bär på hemligheter för varandra och lillasyster har bjudit någon som de andra knappast hade väntat sig att få träffa. Och inom loppet av ett dygn kommer deras liv att ha förändrats för alltid.

Smakbiten är hämtad från sidan 65:

Nina svängde in på parkeringsplatsen utanför restaurangen och stängde av motorn. Hon klev ur bilden, kastade en blick upp på skylten och funderade på om det började bli dags att byta ut den.

Riva's Seafood, som förut hette Pacific Fish, var fortfarande väldigt mycket gamla Malibu, med en blekt skylt och flagnande färg. Den var inte längre bara en vägkrog, utan en institution. Barnen som en gång gått hit med sina föräldrar kom nu hit med sina egna barn.

Nina gick bort till köksentrén utan att ta av sig solglasögonen. På sistone hade hon lämnat dem på allt oftare. Det var först när hon såg Ramon som hon tog av sig dem.

17 kommentarer:

  1. Jag har bara läst hennes bok om de sju äkta männen och jag är inte helt säker på om jag vill läsa fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag inte läst. Däremot Daisy Jones & The Six och den tyckte jag var riktigt bra.

      Radera
  2. har endast läst Evelyn Hugos sju äkta män av författaren. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakebiten den ska jag läsa inom kort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att du liksom jag har en del recensionsex att beta av :)

      Radera
  4. Denne har jeg også lest :) Jeg savner liksom noe fra bøkene til Taylor Jenkins Read. Men jeg vet ikke presist hva det er. Men det er underholdende! God søndag.

    SvaraRadera
  5. Den har jag läst. Jag har också läst The Seven Husband's of Evelyn Jones, Daisy Jones and the Six och Carrie Soto is Back. Tyvärr blev jag besviken på Malibu Rises. Hoppas du gillar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas vi tycker olika om den boken.

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Okänd bok för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Författaren har dock gjort sig ett namn.

      Radera
  7. Jag har bläddrat lite i Evelyn Hugos äkta män och tänkt att den ju borde passa mig som har haft några stycken. Men jag läste den aldrig, och känner inte till övriga böcker. Men Malibu har jag besökt! Tack för smakbit

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst henne alls än men känner såklart til henne.

    SvaraRadera