onsdag 5 april 2023

Veckans kulturfråga v. 14 2023

Dags för veckans kulturfråga hos Linda som har bokbloggen enligt O. Temat idag är spänningslitteratur och påskekrim. Veckans kulturfråga lyder: 

Vilka favoriter bland spänningsromaner har du?

Läser du någon påskekrim i påsk, i så fall vad?

Jag gillar Harlan Cobens böcker. Riktigt välskrivna spänningsromaner. De böcker av honom som jag läst är inte någon serie, utan Coben skapar nya karaktärer till varje bok. Kim Faber & Janni Pedersen skriver också bra.

Just nu läser jag Iskall sol av den isländska författaren Julia Lilja Sigurðardóttir. Det är en kriminalhistoria som utspelar sig på Island, så den kan väl få räknas som påskekrim.

10 kommentarer:

  1. Lilja Sigurðardóttir är intressant, kul med isländskt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Island verkar ha ett antal intressanta författare av deckare och spänningsromaner.

      Radera
  2. Inte läst nån av dina två författare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag nämner faktiskt fyra författare i mitt inlägg :)

      Radera
    2. Jag la liksom inte märke till Faber& Pedersen ...

      Radera
    3. Jag förstod nästan det ;)

      Radera
  3. Jag gillar att läsa om Island så jag kanske skulle pröva en isländsk deckare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns en del guldkorn från den ön.

      Radera
  4. jag brukar också gilla Coben. Lilja Sigurðardóttir är jag lite nyfiken på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att hennes bok som jag läser nu är riktigt bra.

      Radera