tisdag 26 mars 2024

Boktriss M

Det är boktriss hos Mias bokhörna på måndagar, men jag glömde bort den. Jag vill vara med ändå och lägger upp mitt svar idag. I den här rundan med boktriss handlar det om att hitta en karaktär på måndagens bokstav. Det ska vara en manlig, en kvinnlig och en/ett djur/barn/serie. Dagens bokstav är M.

Manlig: Lejontämjaren av Camilla Läckberg tyckte jag alldeles förfärligt illa om, men i den och alla andra böcker i Fjällbackaserien förekommer polisen Martin Mohlin.

Kvinnlig: Då tar jag Marianne Fredrikssons bok Enligt Maria Magdalena.

Djur: I Gösta Knutssons böcker om Pelle Svanslös återfinner vi Elaka Måns.

2 kommentarer:

  1. Läst ett par böcker av Läckberg, det fick räcka. Förstår nog inte riktigt vad som är så fantastiskt med hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har slutat läsa hennes böcker.

      Radera