måndag 18 mars 2024

Skyltsöndag


Jag har aldrig varit med på det där med skyltsöndag som försiggår på ett antal bloggar. Man lägger tydligen upp en speciell skylt som man fastnat för. Men när jag var i kyrkan idag (eller igår, för klockan har passerat midnatt) eller rättare sagt i en sockenstuga, så fanns där ett vägg där folk har fått sätta upp sina broderier, och då fick jag syn på den som ni ser ovan. Och den kunde jag bara inte låta bli att ge spridning åt.

För övrigt var jag inte speciellt förtjust i den kvinnliga prästen. Okej, jag är väl gammaldags, men jag tycker INTE att prästen ska stå med händerna i byxfickorna när han eller hon talar till gudstjänstbesökarna!

HÄR finns det fler skyltar!

2 kommentarer:

  1. Jamen!!! Så glad jag blev när jag såg din kommentar och att du lagt upp en skylt till mitt tema "Skyltsöndag". Och den brodera skylten var ju en höjdare:-) Nu äter jag iofs inte chips, men jag förstår innebörden:-)

    Hoppas du vill vara med fler gånger. Man lägger upp skylar/etiketter eller vad som helst som kan tolkas vara en skylt.

    Välkommen ombord och tusen tack för skylten och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag hittar nåt kul kan jag gärna vara med fler gånger.

      Radera