torsdag 11 juli 2024

Helgfrågan v. 28

Helgfråga från Mias bokhörna. Det är en sommaredition med samma fråga i sju veckor där vi får ge sommartips. Helgfrågan lyder:

Tipsa om en bok, en film, ett utflyktsmål, en tv-serie, en teater eller något annat skoj.

Jag ser att på Filmstaden i Karlstad har Forrest Gump premiär den 23 juli. Den filmen såg jag när den var ny och det är ju en evighet sen. Jag kanske borde pallra mig iväg och titta på den igen, för jag minns att det var rolig och det är ju en riktig filmklassiker.

8 kommentarer:

  1. tror jag sett Forrest Gump i svt, tycker du ska gå på bio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var längesen jag var på bio, så jag kanske faktiskt ska göra det.

      Radera
  2. Den var det länge sedan jag såg. Jag har faktiskt läst böckerna av Winston Groom om Forrest och son.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grooms böcker har jag aldrig läst. Kanske vore nåt.

      Radera
  3. Har sett den, men det måste ha varit väldigt länge sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Det var nog när filmen kom, och det var längesen.

      Radera
  4. Den är så himla bra, du måste absolut se den igen.

    SvaraRadera
  5. jag såg filmen för länge sedan men jag minns att jag tyckte att den var överraskande bra. skulle gärna se om den

    SvaraRadera