onsdag 30 september 2020

Veckans kulturfråga v. 40

Dags för veckans kulturfråga hos Linda som har bokbloggen enligt O. En fråga om kultur från olika aspekter. Veckans kulturfråga lyder:

Var läser du helst? Vilka tillbehör behövs för att skapa den perfekta lässtunden?


Jag har framför allt två läsplatser. Den ena är i "mitt" hörn i soffan i vardagsrummet. Den andra är i sängen (se bilden). Jag brukar alltid läsa innan jag släcker lampan för att sova. Det enda tillbehör jag behöver är mina glasögon :)

6 kommentarer:

  1. du har väl ett skrivrum, jag somnar i sängen... även på altanen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, när jag skriver brukar jag också sitta i mitt soffhörn.

      Radera
  2. jag somnar tyvärr inte så lätt. jag säger som Hannele, du har väl någonstans där du skriver?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, jag har datorn i knät när jag sitter i mitt hörn i soffan. Där både läser och skriver jag.

      Radera
  3. Läser gör jag helst ute eller i sängen, men just nu är jag så trött att jag somnar. Skriver gör jag i min favoritfåtölj med brett armstöd som fungerar som bord. Tyvärr har katterna gått hårt åt den och tillhörande soffa, så vi behöver hitta en ny soffgrupp. De flesta har dock alldeles för smala armstöd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en härlig fåtölj. Hoppas du hittar en ny bed riktigt breda armstöd.

      Radera