lördag 17 oktober 2020

Fem en fredag v. 42: Rutiner

Fem en fredag  kommer från bloggen elisamatilda. Varje vecka ställer hon fem frågor och den här gången handlar det om rutiner. (Och jag är en dag sen...)

1. Hur ser din morgonrutin ut?
Eftersom jag är sjukskriven har jag det lugnt på morgonen. När jag vaknar tar jag min morgonmedicin som står på nattduksbordet. Sedan kollar jag lite på telefonen. Frukost brukar jag äta klockan tio. Yoghurt, smörgås och kaffe.

2. Hur ser din kvällsrutin ut?
Jag tar min kvällsmedicin, borstar tänderna m.m. och lägger mig och läser ett tag innan jag släcker lampan.

3. Vad måste du göra varje dag?
Som förstås av det jag skriver ovan så har jag mediciner som jag tar varje dag. Jag tar 14-15 tabletter varje dag. 

4. Har du någon rutin som andra troligtvis inte har?
Ingen jag kommer på just nu.

5. Vad gör du sällan som andra gör?
Jag ser väldigt lite på TV. Inte film på datorn heller.

9 kommentarer:

  1. Jag gjorde ett undantag ikväll för att se Grantchester, gillar 60-talsstuket i serien. Annars följer jag denna säsong Alla mot alla, onödigt högljutt men ganska skoj. Du äter bra många fler mediciner än jag som klarar mig med 6 st tabletter. Hoppas du snart ska må bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår bra. Men tabletterna lär jag få fortsätta med.

      Radera
  2. Frukost klockan 10 - är helt i min smak. Det är ytterst sällan jag äter frukost tidigare än så. Ibland blir det till och med en brunch, det vill säga den tas in ännu senare. Så skönt!
    Håller med dig om såväl tv som streamade filmer på datorn. Den enda serien jag följer just nu är Grantchester, men den här säsongen är riktigt svag tyvärr. Shetland är annars en deckarserie jag följer, men den är ju uppskjuten igen. Den här gången på grund av Covid-19.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frukost är bäst på förmiddagen, inte tidigt på morgonen :)

      Radera
  3. en bra film på svt ser jag nästan varje dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varenda fredag och lördag tittar vi i programtablån för att se om det visas någon bra film på TV. Det gör det aldrig.

      Radera
  4. Frukost klockan tio är lite sent för mig, behöver något i mig tidigare även när jag är ledig, men det låter skönt för den som kan. :)

    SvaraRadera