torsdag 30 december 2021

Helgfrågan v. 52

Helgfråga från Mias bokhörna. En julspecial med samma fråga i tre veckor. Helgfrågan lyder:

Tipsa om en bok du läser eller har läst!  

Jag gör som förra och förrförra veckan och tipsar om boken jag läser. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald är en bok jag tänkt läsa länge och nu äntligen har jag gjort slag i saken. Från baksidestexten:

Allting börjar med en brevväxling mellan två helt olika kvinnor. Tjugoåttaåriga Sara Lindqvist från Haninge och sextiofemåriga Amy Harris från Broken Wheel i Iowa. Efter två års utbyte av böcker, brev och tankar om både litteratur och livet bestämmer sig Sara för att hälsa på Amy. Men när hon kommer dit är Amy död.

Sara står ensam i en liten stad mitt ute i ingenstans. Som tur är finns där förstås alla de människor som Amy har skrivit om. Och de excentriska invånarna i Broken Wheel har inget annat val än att ta hand om den förvirrade turisten. Sara blir kvar och för första gången i sitt liv får hon verkliga vänner - inte bara mr Darcy och Bridget Jones - och de hjälper henne att starta en bokhandel med Amys alla böcker.

10 kommentarer:

  1. Den tyckte jag var mysig, trots att jag inte brukar gilla feelgood.

    Thy will is my will, whate'er it be. https://scyllashylla.blogspot.com/2021/12/kaosutmaningen-2022.html

    SvaraRadera
  2. det låter som en bok jag skulle vilja läsa. Gott Nytt år, Robert! Hoppas att det kommer att innebära att hustrun blir bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som hon är på god väg, även om det går långsamt.

      Radera
  3. Det låter som en riktigt mysig liten bok. Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Det verkar som författaren har läst ALLA böcker :)

      Radera
  5. Jamen det där lät ju småtrevligt. Kanske nästan lite alltför feelgood för mig. :D

    SvaraRadera
  6. Den där boken har jag bland mina olästa. Borde läsa den snart.

    SvaraRadera