torsdag 3 februari 2022

Helgfrågan v. 5

Helgfråga från Mias bokhörna. Blicken vänds mot förlagens vårutgivning. Helgfrågan lyder:

Vårutgivning har börjat komma på de flesta förlag. Har ni kollat ut någon godbit?  

Jag är sugen på Parmiddagen av Martin Österdahl, som ges ut på Bookmark Förlag.

Det vansinnigt förälskade paret Ebba och Marlon vill introducera sina föräldrar för varandra genom en parmiddag på självaste nyårsafton. Men den pirriga förväntan får ett svårt slut när alla väl samlats under samma tak.

De vuxna paren har ett gemensamt förflutet och kvällen genomsyras av en outhärdligt tryckande stämning. Vad har egentligen utspelats mellan dem i deras tidigare liv? Och hur kommer det sig att middagen slutar med ond bråd död?

Det låter väl spännande?

11 kommentarer:

  1. ja, fy, för parmiddagar! bättre med stimmiga, blandade middagar med barn som skriker och slåss!

    SvaraRadera
  2. Men oj nu blev jag med sugen på den, låter toppen.

    SvaraRadera
  3. Bara titeln låter ju avskräckande, ha ha!

    SvaraRadera
  4. Men... är det samma författare som till Tio svenskar måste dö? Den tyckte ju jag var toppenspännande. Parmiddagen lät dock inte alls särskilt spännande, enligt mig. Inte så jätteförtjust i relationsdrama nämligen, för det verkar ju vara en sån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog samma författare. Vet inte riktigt om det är ett relationsdrama. Boken har ju inte kommit ut än, så jag har inte mer information om boken. Att någon blir föremål för ond bråd död låter i alla fall spännande :)

      Radera
  5. Låter verkligen spännande. Tack för tipset.

    SvaraRadera