lördag 23 juli 2022

Veckans mening v. 29

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Månskärans stad av Belva Plain. Den 16-åriga bruden har varit helt oförberedd på vad som händer på bröllopsnatten.

Den respekterade och elegant gråklädde gentlemannen, han som kunde citera bibeln och klassikerna, han som valde de rätta presenterna och delade ut eleganta komplimanger - denne gentleman var - ja, han var ett djur.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet!    

8 kommentarer:

  1. Ja, allt är inte vad det ser ut att vara. Tänk så enkelt om så vore. Mer mening:
    https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2022/07/spindlar-pa-jakt.html

    SvaraRadera
  2. "Män är djur" - rätt länge sen man hörde det stridsropet nu ... Min mening lägger fokus på kvinnor.
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2022/07/veckans-mening-om-skonhet.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var från Kristinehamn, hon som blev (ö)känd för det uttalandet. Fast jag tyckte faktiskt lite synd om henne. Om man vill går det att tolka det lite mer välvilligt än som blev fallet när hon fick löpa gatlopp i media.

      Radera
  3. Hej var gärna med på min bokutlottning.

    SvaraRadera
  4. så kan det säkert vara. tyvärr inte helt ovanligt. här kommer min mening:https://mrscalloway.blogspot.com/2022/07/veckans-mening-v-29-2022.html

    SvaraRadera