lördag 30 juli 2022

Veckans mening v. 30

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Själsfränden av Sofie Sarenbrant. (Egentligen är det två meningar.)

Hon har blivit så gammal och skrynklig, slår det honom. Som en tapet som släppt från väggarna och rullat ihop sig.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet!  

6 kommentarer:

  1. Hm. Det var en konstig skrynklighet.

    I överlevnadskit?:
    https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2022/07/only-paranoid-will-survive.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte snällt att tänka på så om exhustrun.

      Radera
  2. Bra liknelse tycker jag ... hoppas min "tapet" sitter fast lite till ... Min mening:
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2022/07/veckans-mening-om-en-hyllad-kulturman.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får hålla i så gott det går ;)

      Radera
  3. väldigt bra metafor. riktigt rolig. förstår precis vad han menar. https://mrscalloway.blogspot.com/2022/07/veckans-mening-v-30-2022.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag var sisådär sex år hade mamma och jag åkt till Halmstad för att hälsa på mormor och morfar. När det var dags för mig att gå och lägga mig tyckte mamma att jag skulle ge mormor och morfar en kram. Jag kramade morfar men jag ville inte krama mormor. "Hon är så rynkig", sa jag. Jag kan faktiskt fortfarande skämmas lite över detta. Det var verkligen inte snällt sagt, men jag var för ung för att säga det passande...

      Radera