lördag 17 juni 2023

Veckans mening v. 24

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Lämna inga spår av Harlan Coben.

De flesta utgick från att det stora flertalet av alla destruktiva nättroll som trakasserade folk var arbetslösa, misslyckade stackare som satt hemma i mammas källare och vräkte ut sina inlägg, men ofta hade de både utbildning, anställning och gott ställt.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet!  

8 kommentarer:

  1. Troligen mer sant än många anar. Tomatsallad: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2023/06/tomatsallad-pa-bleka-importtomater.html

    SvaraRadera
  2. Tror att många nättroll finns att hitta i andra, mer etablerade kretsar - folk som är uttråkade och tycker det är kul att ställa till med elände för andra. Oavsett vilket är företeelsen eländigt trist.
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2023/06/veckans-mening-om-flyktingliv.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kan ställa till stor skada för oskyldiga människor.

      Radera
  3. Spännande stycke, jag läser just nu ingenting. Men brukar bli i samband med semestern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meningen är i ett avsnitt om en grupp som ägnar sig åt att spåra upp nättroll och straffa dem.

      Radera
  4. min mening: https://mrscalloway.blogspot.com/2023/06/veckans-mening-v-24-2023.html

    SvaraRadera