tisdag 6 juni 2023

Tisdagstrion: Ser fram emot att läsa i sommar

Bokbloggen Ugglan & Boken har en tisdagstrio, där det är ett nytt tema varje vecka, och vi uppmanas knåpa ihop vår egen trio. Denna vecka är temat ser fram emot att läsa i sommarHär är min trio:  

De ofrälsta av Robert Harris. Harris skriver så bra. Jag har läst flera böcker av honom, exempelvis Konklaven, och ser verkligen fram mot den här. Jag tyckte mycket om Anna Kurus debutroman Den första frosten och ser därför fram mot att läsa De ensamma. Slutligen Lämna inga spår av Harlan Coben. Hans spänningsromaner brukar passa mig.

20 kommentarer:

  1. Tack för att du påminner mig om Anna Kuru - passar perfekt till min sommarläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ser som sagt fram mot att få läsa den här nya boken.

      Radera
  2. Oj där fick jag tre otippade tips s a s! Glad nationaldag, med eller utan gubbar från Höglunda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev inga jordgubbar idag, men det kommer definitivt att bli mer jordgubbar från Höglunda under sommaren!

      Radera
  3. Cobens bok kanske jag skulle läsa också

    SvaraRadera
  4. Anna Karu gillar jag. även Harlan Coben. har alltid tänkt att jag någon gång skulle läsa något av Robert Harris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Harris har skrivit ett antal riktigt bra romaner.

      Radera
  5. Jag vill läsa alla i din trio. Har Lämna inga spår stående i hyllan.

    SvaraRadera
  6. De ensamma har jag läst och tyckt om. Jag har gillat allt jag läst av henne 🙂

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av författarna men det ser spännande ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det blir en riktig bra sommarläsning.

      Radera
  8. De ofrälsta var jättebra. Anna Kurus bok borde jag också läsa snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte Harris har gjort mig besviken än.

      Radera
  9. Kul att få se din lilla hög och dessa var böcker jag kände igen, de ensamma vill jag också läsa jag tycker den verkar bra och spännande :)

    SvaraRadera
  10. Inte läst någon av dina. Hoppas att de passar i sommarvärmen :)

    SvaraRadera