onsdag 24 april 2024

En bok från biblioteket

Idag tittade jag in på biblioteket i Grums. I många år har jag gått till biblioteket i Vålberg, men eftersom jag flyttat på mig en liten bit så bor jag numera i Grums. Jag var där för att äntligen låna Osebol av Marit Kapla. Men när jag letade bland författare på K bland romanerna hittade jag den inte, så jag fick gå till lånedisken och fråga efter den. Jodå, de hade boken, men den var placerad i Värmlandsrummet. Det är lite roligt tycker jag att de har ett särskilt rum för de värmländska författarna. Jag blev lite förskräckt när jag tog fram boken. Den är nämligen på över 800 sidor! Men när jag slog upp den kunde jag konstatera att det är väldigt lite text på varje sida, så det blir nog inte så farligt.

2 kommentarer:

  1. Den är väldigt lättläst trots sin tyngd. När jag läst den retade det mig att jag inte hade kommit på samma idé alldeles själv ...

    SvaraRadera