lördag 27 april 2024

Veckans mening v. 17 2024

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Osebol av Marit Kapla.

Du fick även lära dig sanningar som är likadant i det stora samhället att det är många som ska dra åt samma håll för att det ska gå bra men det behövs inte mer än ett fåtal som drar åt ett annat håll för att allt ska gå åt helvete. 

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

6 kommentarer:

  1. Meningen du valt är väldigt sann tror jag. Min lässvacka håller i sig men jag läser åtminstone tidningstexter ...
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2024/04/veckans-mening-om-hyllningar.html

    SvaraRadera
  2. Finns sanning i det. Om det där fåtalet dessutom är aggressivt och gapigt ännu mer sant. Kör med lite lantliga dofter idag: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2024/04/lantkoksdofter.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast ibland är majoriteten aggressiv trots att den kan ha fel.

      Radera
  3. den meningen tål att diskuteras. ibland är det de få som borde få komma till tals. allt blir ju inte sant för att det är många som säger så.
    http://mrscalloway.blogspot.com/2024/04/veckans-mening-v-17-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det håller jag med om. Jag har ofta tänkt på det när man läser om organisationer/företag som säger att det är viktigt att alla drar åt samma håll. Men om de drar åt fel håll då? Då är det väl motvallskäringen som drar åt andra hållet som har rätt?

      Radera