torsdag 11 april 2024

En bok på loppis

Idag var jag på Gengåvan i Karlstad. Det är en second hand-butik som säljer skänkta saker för att få in pengar till välgörande ändamål. Möjligen är det Stadsmissionen som ligger bakom verksamheten. Jag köpte några kaffekoppar och en vas. Men så kunde jag inte låta bli att titta lite bland böckerna de hade också, och då hittade jag Jag ska ta dig dit av Joyce Carol Oates. Den fick följa med mig hem. Inte för att jag har brist på olästa böcker, men ni vet nog hur det kan bli ibland ;)

4 kommentarer:

  1. älskar att rota i boklådor, inte så mycket annat, rensat lite och gett till barnbarnens scoutloppis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bland alla böckerna på en loppis/second hand-butik som man absolut inte vill ha, kan man hitta den där boken som viskar att den vill följa med en hem :)

      Radera
  2. senast köpte jag flera kilo tung bok om Universum, tolvåringen ska få, hon är intresserad och har tapetserat sitt rum..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hannele, det blir säkert en uppskattad present.

      Radera