lördag 29 juni 2024

Veckans mening v. 26 2024

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Tills jag hittar dig av Harlan Coben.

Bringan är bred och det skalliga huvudet är nedtryckt mellan ett par bowlingklotaxlar utan att verka behöva mycket till hals att fästas med.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

6 kommentarer:

  1. Oj, bowlingklotaxlar verkar massivt. Korkat kommunistsnack: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2024/06/jesus-marx-det-kommunistiska-manifestet.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gubben vill man nog inte få som sin ovän.

      Radera
  2. en bowlar väl bara med en axel egentligen. tror inte riktigt att jag förstår hur den här mannen - jag förmodar ivarje fall att det är en man - har fått sitt utseende. Harlan Coben har jag faktiskt läst en del titlar av. min mening överraskade mig
    http://mrscalloway.blogspot.com/2024/06/veckans-mening-v-26-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte det som att axlarna var stora som bowlingklot, men kanske har fel.

      Radera
  3. Jag var tidigt ute i dag men först nu kommer länken! https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2024/06/veckans-mening-om-frihet.html?sc=1719692320033#c8369595049261020697
    Den där mannen låter inte som nån jag skulle gilla att titta på särskilt ofta eller länge ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Somliga av de första skola bliva de sista..."

      Radera