torsdag 6 juni 2024

Helgfrågan v. 23

Helgfråga från Mias bokhörna. Sommarens läsning är temat för dagen. Helgfrågan lyder:

Har du lagt upp någon TBR-hög inför sommaren?

Ja, det finns väl några böcker som jag planerar att läsa. Det kan alltid bli ändringar, men de här tror jag att jag kommer att läsa:

Människors mörker: två romaner om besatthet av Patricia Highsmith samlar två av författarens 1960-talsromaner i en volym. Mord för Annabelle och Piskan.
Jag har inte läst någon av dem, men nu har jag möjlighet att få läsa båda.

Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin är en bok jag är nyfiken på.
Den beskrivs som en rolig, bitsk och tänkvärd berättelse om att få en andra chans, om kärleken till böcker och kärlek mellan människor.

Lundens hjärta av Linda Edgarsson är den fristående uppföljaren till författarens debutroman Där vassen viker. Den utspelar sig i Småland i början av 1900-talet. Jag tyckte om Där vassen viker, så det ska bli intressant att få läsa den här romanen.

Skinn av Sara Strömberg. Denna kriminalroman är tredje delen i serien om antihjälten Vera Bergström. De tidigare böckerna heter Sly och Skred.

8 kommentarer: