söndag 27 oktober 2024

En smakebit på søndag - Släktled

Idag är det söndag. Utan att spoila delar man på söndagen med sig av ett stycke från den bok man just håller på med att läsa. Spindeln i nätet är Astrid Terese med bloggen Betraktninger.  Boken jag läser heter Släktled och är skriven av Fian Eklund.

Detta är en diktsamling som handlar om att göra sig av med arvsynden, förlika sig med sitt åldrande och tillåta sig älska alla bitar av sig själv samt ha tillit till livet i sig och våga lita på att det blir bra till slut.

Låt mig älska mig
länge
passionerat
villkorslöst
tills inga tvivel finns kvar

Låt mig trösta mig
innerligt
varmt
smeksamt
tills inga tvivel finns kvar

Låt mig förlåta mig
oavkortat
alltid
sinnesfridfullt
tills inga tvivel finns kvar

Låt mig ta min hand
resolut
varsamt
framtidsljust
tills inga tvivel finns kvar

Låt mig vandra tillsammans
med mig
längs livet
genom skratt och tårar

Inga tvivel finns kvar

1 kommentar:

  1. fin dikt!
    http://mrscalloway.blogspot.com/2024/10/en-smakebit-pa-sndag-v-43-2024.html

    SvaraRadera