måndag 3 augusti 2020

Böcker från biblioteket

Idag öppnade biblioteket i Vålberg efter att ha haft semesterstängt en månad. Jag lämnade tillbaka böckerna jag hade haft hemma. Äldsta dottern undrade om jag behövde följa med, för hon skulle ändå uträtta ett ärende och kunde lämna böckerna. Men jag sitter ju mer eller mindre isolerad hemma. Klart jag ville med. Ett biblioteksbesök är ett efterlängtat avbrott. Dessutom passade jag på att låna två böcker - Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist och Den långa flykten av Richard Adams.


8 kommentarer:

  1. Den långa flykten är underbar! Föreslår att du efter att ha läst boken också ser filmen...

    SvaraRadera
  2. Hoppas du tycker om Potensgivarna. Jag tyckte den var mysig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog se till att läsa den nästa vecka. Ska läsa Silvervägen först.

      Radera
  3. Tycker mycket om Den långa flykten :) Har läst den två gånger.

    SvaraRadera