torsdag 13 augusti 2020

Helgfrågan v. 33

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia har fått ett helt gäng böcker i brevlådan den senaste tiden. Jag har inte fått några spontanförsändelser. Däremot har jag fått ett par böcker som jag har bett om. Helgfrågan lyder:

Av dina inköp eller rec.ex på sista tiden, vilken är du mest sugen på att sätta tänderna i?

Bonusfråga: Vad gör du för att svalka dig i värmen?

De sju morden på Evelyn Hardcastle av Stuart Turton är jag riktigt nyfiken på. Så här skriver förlaget om boken:

På det ensligt belägna lantgodset Blackheath har tiden hakat upp sig. Gång på gång upprepas här en och samma dag dagen då släkten Hardcastle med vänner samlas till maskeradbal och då någon mördar dottern Evelyn, nyss hemkommen efter nitton år i Frankrike.
Kväll efter kväll går hon samma öde till mötes och varje gång kommer Aiden Bishop för sent för att rädda henne. Det enda sättet att bryta cirkeln är att besvara den gäckande frågan: Vem mördade Evelyn Hardcastle?

Problemet är att varje gång dagen börjar om på nytt vaknar Aiden upp i en ny kropp, som någon av dem som var på plats under mordkvällen. Han har bara ytterst vaga begrepp om vem han själv är men en sak blir snart mycket tydlig: någon är fast besluten att hålla honom kvar på Blackheath för evigt.

Svaret på bonusfrågan får bli: Äta glass! :)

För några dagar sedan var vi på Mormors Glasscafé i Lysvik. Då inmundigade jag glassen på bilden. Mums!

18 kommentarer:

  1. Glass är min stora last :). Har dock gått lite över styr den här sommaren så dags att strama upp det lite och begränsa intaget till helgerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vågen varnar att jag ska ta det lite lugnt. Jag vill ju inte rasera vad jag uppnått i viktminskning.

      Radera
  2. Gud vad gott det såg ut, är ej överförtjust i glass, låter sjukt va? Den boken har kommit till mig också.

    SvaraRadera
  3. Den glassen såg verkligen inte dum ut :)

    SvaraRadera
  4. Glass är gott men äter det av någon konstig anledning inte så ofta på sommaren...

    SvaraRadera
  5. känner inte till din bok. har inte ätit en enda glass den här sommaren. vatten fungerar bättre och skugga under träden i trädgården

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en enda glass?! Vilken skräckhistoria!

      Radera
  6. Det där lät som en väldigt komplicerad historia! Glass är gott, men det får inte bli för mycket ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Komplicerad, men jag blir väldigt nyfiken.

      Radera
  7. Jag kan (för magen) inte äta glass i samma mängder som förut. Annars älskar jag glass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glass är något av det bästa jag vet!

      Radera
  8. Den där handlingen låter som något liknande man sett på film. Glass kan vara gott om den inte är för söt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan alltid förstärka glassen med chokladsås :D

      Radera