torsdag 27 augusti 2020

Helgfrågan v. 35

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia är sur för hon har hosta och feber. Dessutom är det nån som skriver skit på hennes blogg. Helgfrågan lyder:

Besväras ni av s.k. skräppost?

Bonusfråga: Hösttips

För några dagar sedan dök det upp nåt märkligt i kommentarsfälten. Samma skräp i ett antal av mina inläggs kommentarsfält. Jag raderade dem så fort jag fick syn på dem. Det dyker upp sånt ibland, men faktiskt tillräckligt sällan för att jag inte ska hinna reta upp mig.

Hösttips... Jag är ju inte nån sån som med rosiga kinder ger mig ut för att plocka lingon. Kanske är det nåt boktips Mia vill ha. Jag ska just börja läsa författarduon Eriksson & Manns debutroman Den som ruvar på hämnd... Det är deras debutroman, men den ska tydligen bli första delen i en serie som de kallar Vemdalsmorden. Kul att placera handlingen där tycker jag. Därför ser jag fram mot att få läsa den.

Sen kan man ju ägna en liten stund i höst åt antologin Darkness Klassiker. 22 författare har skrivit noveller utifrån kända sagor och berättelser. De blir inte riktigt lika rosenskimrande som originalen. Eftersom jag är en av de 22 gör jag gärna lite reklam för boken. Den släpps i mitten av september och kommer att kunna beställas från förlaget HÄR.

16 kommentarer:

  1. Darkness-projektet låter både originellt och spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul. Ser verkligen fram mot att få läsa de andras noveller.

      Radera
  2. lite dystert tema... gör ingenting med äppelbesvär, sånt brukar vara varannat år, säkert borta nästa år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, inte är det dystert. Vore skönt om äpplena kunde se finare ut nästa år.

      Radera
  3. Haha kunde inte låta bli att skratta åt din kommentar om ”rosa kinder” och ”lingon”. Jag är inte heller sån ;) Darkness projektet låter spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt med såna novelltävlingar där det blir en antologi till slut. En rejäl bok blir det.

      Radera
  4. en behöver inte vara rosa om kinderna när en går ut för att plocka lingon. det är en när en kommer tillbaka. jag är inte heller lingonplockare, men det beror bara på att jag inte vet några bra ställen och är rädd för vildsvin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att det har setts vildsvin ganska nära där vi bor. Vill verkligen inte stöta på några. Synd att vargen inte ger sig på vildsvinen.

      Radera
  5. Just ja, Vemdalsmorden var jag ju lite intresserad av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får sina små påminnelser när man studsar runt bland bokbloggarna :)

      Radera
  6. Antologin ska jag verkligen lägga på minne, låter som nåt för mig. :)

    SvaraRadera
  7. Jag satt en hel dag och rensade på min blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du verkar vara värst drabbad bland bokbloggarna. Så märkligt.

      Radera