onsdag 14 april 2021

Omslagsonsdag v. 15: Biografier, memoarer

Det är omslagsonsdag hos Boklysten. Temat är biografier, memoarer. Biografier och memoarer är verkligen inte min grej, men jag försöker ändå. Jag är inte helt säker på att böckerna jag valt verkligen går in i ämnet, men det är ändå böcker när riktiga människor är huvudpersoner, även om boken kan vara skriven i skönlitterär form. Min favorit är omslaget till Bibliotekarien i Auschwitz. Vilken är din favorit? Här är mina omslag:  



5 kommentarer:

  1. litterära biografier har jag massor i bokhyllan

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är säkert intressanta, men jag har inte nått dit. Än.

      Radera
  2. Tack för tipsen. Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Iturbes bok är bra. Och boken om Henrik VIII:s sex hustrur är väldigt intressant.

      Radera
  3. Bra förslag! Har läst en av böckerna men blir nyfiken på de andra!

    SvaraRadera