torsdag 15 augusti 2024

Biblioteksbok med förhinder

Jag beställde boken Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin på Bibliotek Värmlands sida med avhämtning på biblioteket i Grums. Idag kom det ett meddelande att boken fanns att hämta. Jag tog en promenad eftersom bilen var på verkstan och jag dessutom tänkt börja gå mera. 13.59 steg jag in på biblioteket. Det visade sig att de stängde klockan 14, vilket jag givetvis inte hade koll på. Men en vänlig biblioteksassistent tittade i hyllan bland beställda böcker, men där fanns den inte. Hon och en kollega slog i datorn och då visade det sig att jag tydligen sluntit (heter det så?) med fingret och beställt boken till biblioteket i Hagfors, vilket sannerligen inte är nästgårds. Det skulle bli att beställa boken på nytt, men då upptäcker en i personalen att boken finns inne på biblioteket i Grums, så allt ordnade sig ändå. "Virriga pensionärer" tänkte de säkert :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar