lördag 24 augusti 2024

Veckans mening v. 34

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Kråkslottet av Karina Johansson.

Vardagsrummet var inrett i färgstarkt 1970-tal och dominerades av en soffgrupp av stålrör och orangea manchesterdynor och en grön ryamatta under soffbordet.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

5 kommentarer:

  1. Jag hade brun manchestersoffa och grön heltäckningsmatta, stålrörsfåtölj med beige dyna och röda Ikeabord ... stortrivdes!!! Men orange har aldrig varit min färg, inte på 70-talet heller.
    Min mening:
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2024/08/veckans-mening-om-att-alska-trad.html

    SvaraRadera
  2. har inte haft manchesterfåtöljer och inte grön ryamatta. men - jag hade ett väldigt orange kök. tapeterna var orange med vitt mönster. jättefint var det!
    http://mrscalloway.blogspot.com/2024/08/veckans-mening-v-34-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske var jättefint då, men skulle du vilja ha det så nu?

      Radera