tisdag 27 augusti 2024

Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa

Bokbloggen Ugglan & Boken har en tisdagstrio, där det är ett nytt tema varje vecka, och vi uppmanas knåpa ihop vår egen trio. Denna vecka är temat böcker jag ser fram emot att läsa. Här är min trio:

Då kan jag nämna några recensionsex. Vintergraven av Peter May, Under attack av Marc Cameron och Hembiträdet av Freida McFedden. Titlarna är länkade till förlagens presentationer.


Ugglan har förvarnat om att hon tänker sluta med Tisdagstrion efter vecka 39, då hennes tid inte räcker till. Hon har drivit den utmaningen i flera år, så jag kan förstå att man vill sätta punkt någon gång. Men hon undrar om någon vill fortsätta med den. Jag kan tänka mig att göra det, men givetvis bara om intresse finns. Skriv i kommentarsfältet om ni vill att jag ska ta på mig den uppgiften.

23 kommentarer:

  1. Hembiträdet hörde jag talas om, lät intressant.
    Om du tar över tisdagstrion är det väl jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se om det är fler som tycker det.

      Radera
  2. Svar
    1. Jag har läst Lockdown av honom tidigare. Den var riktigt bra.

      Radera
  3. Hembiträdet tror jag kan vara något för mig! Roligt om Tisdagstrion lever vidare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den kan nog vara riktigt spännande!

      Radera
  4. Peter May har jag läst annat av som jag gillat.

    underbart, Robert, om du tar hand om Tisdagstrion. du är en pärla!

    SvaraRadera
  5. Det blir jättebra om du tar vid, det ser jag framemot. Bra förslag på böcker.

    SvaraRadera
  6. Vintergraven blir jag nyfiken på. Tror jag sätter in den i min spänningslitteratur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstås inte läst den, men jag tycker den verkar bra.

      Radera
  7. Här finns intresse för fortsatt Tisdagstrio hos dig. Det vore jättekul om du fortsätter.

    SvaraRadera
  8. Hembiträdet är jag nyfiken på. Fantastiskt om du tar över stafettpinnen. Jag kommer att fortsätta att delta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu lär jag inte kunna backa ur ;)

      Radera
  9. Det vore toppen om du ville ta på dig uppgiften!
    Maria/bokologen

    SvaraRadera
  10. Jag har aldrig läst Tom Clancys böcker - det är dags! Maria /bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt bra spänningslitteratur.

      Radera
  11. Vintergraven och Hembiträdet har jag läst. Den förra gillade jag inte, den senare var nästan omöjlig att sluta läsa 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli intressant att se om jag tycker som du :)

      Radera
  12. Hembiträdet av McFadden vill jag läsa. Har några andra böcker av May olästa i hyllan som jag borde läsa först.

    SvaraRadera