torsdag 10 december 2020

12 Days of Christmas Book Tag

Den här Book Taggen har cirklat runt i några år, men nu hittade jag den hos Vargnatt, och efter en del funderande bestämde jag mig för att prova. Så nu kör vi!

ON THE FIRST DAY OF CHRISTMAS, MY TRUE LOVE SENT TO ME: A PARTRIDGE IN A PEAR TREE.
The partridge stood alone in the pear tree. What is your favourite stand alone?
Hopplös fråga egentligen. Men jag säger Barabbas av Pär Lagerkvist.

ON THE SECOND DAY OF CHRISTMAS, MY TRUE LOVE SENT TO ME: TWO TURTLE DOVES.
Love is in the air! Who is your one true pairing?
Det finns ju inget rätt eller fel här. Jag väljer Clare och Ettore, ett omöjligt kärlekspar i Italienska nätter av Katherine Webb.

ON THE THIRD DAY OF CHRISTMAS, MY TRUE LOVE SENT TO ME: THREE FRENCH HENS.
In the spirit of threes, what is the best trilogy you have read?
Stiftelsetrilogin av Isaac Asimov.

ON THE FOURTH DAY OF CHRISTMAS, MY TRUE LOVE SENT TO ME: FOUR CALLING BIRDS.
Since series usually consist of four or more books, what is your favourite series?
Jag läser inte så många serier, så det får väl bli Det stora århundradet av Jan Guillou. (Även om de senare delarna inte alls är lika bra som de tidigare.)

ON THE FIFTH DAY OF CHRISTMAS, MY TRUE LOVE SENT TO ME: FIVE GOLDEN RINGS.
One ring to rule them all! Who is your Favourite Villain/Antagonist?
Här väljer jag Cathy i Öster om Eden av John Steinbeck. Hon är riktigt ond. Det finns inga försonande drag hos henne.

ON THE SIXTH DAY OF CHRISTMAS, MY TRUE LOVE SENT TO ME: SIX GEESE A LAYING.
Creation is a beautiful thing. What is your favourite world/world-building?
Selma Lagerlöfs herrgårdsmiljöer, där vi möter gestalter som Gösta Berling, Majorskan på Ekeby, Charlotte Löwensköld och många, många fler.

ON THE SEVENTH DAY OF CHRISTMAS, MY TRUE LOVE SENT TO ME: SEVEN SWANS A SWIMMING.
Who needs seven swans when all it takes is one good animal sidekick? Who’s your favourite animal sidekick?
För att lätta upp det här lite väljer jag Tintins hund Milou. 

ON THE EIGHTH DAY OF CHRISTMAS, MY TRUE LOVE SENT TO ME: EIGHT MAIDS A MILKING.
Milk is so 18th century. Which book or series takes beverages/food to a whole new level?
Det skulle väl kunna vara Femböckerna av Edit Blyton. Jisses vad de äter! 

ON THE NINTH DAY OF CHRISTMAS MY TRUE LOVE SENT TO ME: NINE LADIES DANCING.
Dancing is just one skill of a Lady! Who is your favourite kickass female lead?
Lisbeth Salander i Millenniumböckerna!

ON THE TENTH DAY OF CHRISTMAS MY TRUE LOVE SENT TO ME: TEN LORDS A LEAPING.
How about your favourite leading lad?
Robert Langdon i Dan Browns böcker. Det finns inget som inte denne professor klarar. Och så har han ju ett fint namn ;)

ON THE ELEVENTH DAY OF CHRISTMAS MY TRUE LOVE SENT TO ME: ELEVEN PIPES PIPING.
What is your favourite book or bookish thing with musical influence? (It can be about music, reference music a lot etc.)
Jag älskade ju boken Daisy Jones & The Six, så det får bli den. Helt galen egentligen, men alldeles underbar.

ON THE TWELFTH DAY OF CHRISTMAS MY TRUE LOVE SENT TO ME: 12 DRUMMERS DRUMMING.
Drum roll please…what is your favourite read of this year?
Änkorna av Pascal Engman! En SÅ BRA spänningsroman!

2 kommentarer:

  1. Åh hur kunde jag glömma Daisy Jones & The Six! Så dumt av mig. Stiftelsetrilogin är jag nyfiken på. Och Öster om Eden vill jag också läsa. Hört en av mina favoritpoddar prata om den där onda karaktären och jag har blivit väldigt nyfiken på boken efter det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle vara jättekul att få veta vad du tyckte om henne :)

      Radera