torsdag 25 mars 2021

Helgfrågan v. 12

Helgfråga från Mias bokhörna. Det är bara en vecka till påsk, tro det eller ej. Helgfrågan lyder:

Vad läser du i påsk?

Bonusfråga: Vad är ett måste i påsk? 

Det borde väl vara något påskekrim. Jag har reserverat Kristina Appelqvists En giftig skandal på biblioteket. Det känns som en bok jag kommer att gilla. Om jag förstått det rätt så är det en gärningsman som kopierar mord ur Agatha Christies böcker. Det låter riktigt spännande.

Jag skulle vilja gå i kyrkan någon av dagarna under påsken, men det kommer inte att ske på grund av pandemin. Då får jaga väl fundera på maten istället. Jag vill absolut ha ägg på påskafton. Det måste inte vara många ägg. Det räcker med ett par stycken. Och någon gång under påsken vore det allt gott med Janssons frestelse :)

11 kommentarer:

  1. påskgudtjänst är fint, här har gudstjänsterna börjat med 8 deltagare och man måste anmäla sig i förväg...
    Ägg och olika sorters färdiga sillburkar, vi får se, kanske Jansson också 🐓🐇

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kyrkan här har också på det sättet, men jag vill inte tränga undan andra som kanske blir ledsna om de inte får komma dit.
      Sill är gott.

      Radera
    2. tror de höll tre gudtjänster i rad... alla kommer med

      Radera
  2. här kan en gå i kyrkan på nätet. och jag ska lyssna på Matteuspassionen i radio.Jansson blir det här och ägg. och om det går att få tag i Branteviksill så räcker det fullkomligt. brödet bakar jag själv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Branteviksill har jag inte hört talas om tidigare. Kanske en lokal delikatess?

      Radera
    2. Brantevikssill tjatar jag om varje jul och påsk. den kommer från Brantevik som är ett fiskeläge på Österlen, ungefär fem kilometer söder om Simrishamn.

      Radera
  3. Den boken är superbra, sträckläste den

    SvaraRadera
  4. Sänder inte vissa kyrkor digitala gudstjänster nu under pandemin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör de nog, men det lockar mig inte.

      Radera
  5. Låter som ett spännande upplägg för en kriminalroman.

    SvaraRadera