onsdag 5 maj 2021

Veckans kulturfråga v. 18 2021

Dags för veckans kulturfråga hos Linda som har bokbloggen enligt O. Denna gång handlar det om lättsmälta böcker. Veckans kulturfråga lyder: 

Vilka författares böcker läser du när du behöver något mer lättläst och lättsmält?


I mitt svar här väljer jag de första författarna som poppar upp i skallen på mig. Åsa Hellberg skriver väldigt trevliga böcker. Sonjaböckerna, Gloria, Flanagantrilogin (som jag läst de två första delarna av och väntar på att den tredje ska komma ut).

En annan författare som jag gillar är Karina Johansson. Hon skriver mysdeckare i Sunnemiljö. Jag har läst samtliga.

10 kommentarer:

  1. Mysdeckare i Sunne låter kul! I Hagfors (är det väl) finns ju Ninni Schulman ...
    Såg att du saknar lättsamma män. PG Wodehouse?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer att Ninni Schulman skriver i Hagforsmiljö.
      Framför allt slogs jag av att det just var kvinnliga författare som både jag och Linda kom på. PG Wodehouse har jag aldrig läst. Tack för tips!

      Radera
  2. Karina Johansson var ett nytt namn för mig. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen. Har inte läst dessa författare.

    SvaraRadera