lördag 22 maj 2021

Veckans mening v. 20

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Uppdrag Hail Mary av Andy Weir.

Det är kul att veta att om jag verkligen behöver ta reda på den genomsnittliga rektala temperaturen på en frisk get, så är det lätt som en plätt!

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet!   

8 kommentarer:

  1. Genom att googla? Jag känner mig lite tveksam, men kanske är getter mer studerade på den fronten än människor. Faktum är att vi inte riktigt vet vad människor har för genomsnittlig temperatur. Det där med 37,0 grader lär vara något som inte forskats fram utan, mer eller mindre, är taget ur luften. Och med tanke på att ALLA mina patienter är "lågtempare", så måste genomsnittstemperaturen rimligen ligga lägre. (Sorry, läkarskämt). Hur som helst... Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2021/05/veckans-mening-vecka-20.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andy Weir har en speciell humor :) Nåt ska man väl ägna sig åt när man befinner sig ljusår från sin hemplanet :D

      Radera
  2. Så du läser den nu? Får väl kolla sen då vad du tycker om den. Har ju t.ex. kallats science fiction-mästerverk, och då får man ju höga förväntningar på något vis. :) Med tanke på genren var ju meningen rätt originell. Mitt inlägg finns här: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2021/05/veckans-mening-ohygglig-fasa-med.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken är riktigt bra. Det känns som att den är i samma klass som Ensam på Mars.

      Radera
  3. Jag håller mig mer på det jordnära planet ...
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2021/05/veckans-mening-om-sexig-lasning.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kilar över till dig och kollar.

      Radera
  4. jag har gjort mig skyldig till ett övertramp, men hoppas bli godkänd ändå. https://mrscalloway.blogspot.com/2021/05/veckans-mening.html

    SvaraRadera