lördag 1 maj 2021

Veckans mening v. 17

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Mitt liv som råtta av Joyce Carol Oates.

Den fetlagda prästen, medelålders, kverulantisk, med glest råttfärgat hår, blodsprängd köttig näsa och en ovana att ljudligt klara sin slemfyllda strupe, hade bryskt väckts ur sin slummer och satt kapprak och sneglade skarpögt på mig genom skiljeväggens gallerförsedda öppning, alert och lyhörd.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet! 

5 kommentarer:

  1. Det där lät inte vackert. Min länk kommer här: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2021/05/veckans-mening-sjalen-och-det-speciella.html

    SvaraRadera
  2. Den mannen behöver jag inte bli bekant med ... Här min mening:
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2021/05/veckans-mening-om-att-ata-utomhus.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte den prästen man vill bikta sig för.

      Radera
    2. Men den boken har jag absolut tänkt läsa!

      Radera