torsdag 28 december 2023

Helgfrågan v. 52

Helgfråga från Mias bokhörna. Vi blickar framåt mot nästa år. Helgfrågan lyder:

Har ni gjort några läsplaner inför 2024?

Jag har ett antal recensionsex att läsa, men om jag för ett ögonblick bortser från dem finns det några böcker som står ganska högt upp på TBR-listan. Vinnarna av Fredrik Backman. Osebol av Marit Kapla. Gäst hos verkligheten av Pär Lagerkvist. Årsboken av Sven Olov Karlsson. De tre första är böcker jag hade tänkt ta med i Kaosutmaningen 2023, men jag hann inte läsa dem.


6 kommentarer:

  1. tyckte om Osebol av Marit Kapla, Årsboken tittar jag i då och då

    SvaraRadera
  2. Backmans serie vill jag läsa med, får se vad jag hinner med.

    SvaraRadera
  3. Osebol och Lagerkvist har jag läst. Sven Olov Karlsson har jag läst annat av som jag gillat

    SvaraRadera
  4. Omslaget på Årsboken känns nostalgiskt, en sådan almanack med den lingoninramningen var ju så vanlig förr.

    SvaraRadera
  5. Vinnarna har även jag tänkt att läsa under 2024.

    SvaraRadera