torsdag 26 september 2019

Helgfrågan v. 39

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia funderar över detta med tacksamhet. Vi kan ju vinna böcker i tävlingar ibland och vi får understundom recensionsexemplar. Helgfrågan lyder:

Hur gör ni för att visa tacksamhet?

Bonusfråga: Har ni börjat känna av hösttröttheten än?

Jag har inte funderat på några särskilda tacksamhetsåtgärder. De gånger jag deltagit i en tävling på någon blogg och vunnit en bok skriver jag en kommentar på den bloggen att det var roligt att vinna och jag berättar glatt om vinsten på min egen blogg. Orden kommer från hjärtat, men mer tackande än så blir det nog inte. När jag får recensionsex försöker jag komma på att skriva tack på bloggen, men jag tror inte att förlagen bryr sig om det. Viktigare tycker jag att det är att skriva till förlaget när jag har recenserat boken och bifoga en länk till recensionen, så att de ser att jag verkligen har läst och recenserat.

Jag visste inte att det fanns en särskild hösttrötthet, så den har jag nog inte känt av :)

(Till sist vill jag påminna om min utlottning av den pinfärska romanen The Mars Room.)

10 kommentarer:

  1. Vad skönt att du inte känner hösttrötthet. Känner av mörkret och hösten men min trötthet beror nog på annat också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mörkret kan vara mysigt också. Framför allt att jaga bort det med ljus :)

      Radera
  2. visst kan det vara trevligt med lite uppmuntran i en kommentar. brukar vaa pigg på hösten, men i åt är ett

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte riktigt det sista, men jag är tacksam för att du tog dig tid att skriva en kommentar ;)

      Radera
  3. Jag brukar också tacka i mejl till förlagen.

    SvaraRadera
  4. Näe, förlagen bryr sig nog inte så mycket om tackande på bloggarna... men har man som mig gjort en liten "grej" av det där när recexen ramlar in, kompletterat med en första presentation av boken + fotad bokbild, så bryr man sig inte att de ev. inte bryr sig. ;) Jag tackar på för glatta livet för att det känns bra. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett vänligt litet tack är aldrig fel :)

      Radera
  5. Tacka är viktigt oavsett hur man gör det.

    SvaraRadera