lördag 14 september 2019

Veckans mening v. 37

Varje lördag presenterar jag en mening ur någon bok jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Den här gången har jag valt en läbbig mening i en för övrigt mycket bra roman. Veckans mening kommer från Lila hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie:

Det var då jag började drömma mardrömmar, mardrömmar där jag såg hur Ade Cokers förkolnade kvarlevor stänkte över dotterns skoluniform, över flingorna i lillpojkens matskål, över de stekta äggen på hans tallrik.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

4 kommentarer:

  1. Vi har lyckats få ihop en hel del makabert under de veckor vi kört :) Här är min:
    https://scyllashylla.blogspot.com/2019/09/veckans-mening-vecka-37.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske säger en del om vilka böcker vi väljer. Eller också är det vår morbida läggning som får oss att leta rätt på det snaskigaste i böckerna :D

      Radera
  2. Oj, det var en färgstark mening! :D Men en väldigt bra en. Såg att du läst min mening också, har inte hunnit länka den här förrän nu.
    https://ettmystisktbibliotek.blogspot.com/2019/09/veckans-mening.html

    SvaraRadera