lördag 21 september 2019

Veckans mening v. 38

Varje lördag presenterar jag en mening ur någon bok jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening kommer från Klockan klämtar för dig av Ernest Hemingway:

Flygmaskiner som för oväsen så att mjölken ystar sig i bröstet på mor din och förmörkar himlen när de far förbi och ryter som lejon och du ber mig ta saker och ting på allvar.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

5 kommentarer:

  1. Ha ha! Den minns jag faktiskt inte. Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2019/09/veckans-mening-vecka-38.html

    SvaraRadera
  2. En väldigt bra mening! Den glömmer man nog inte i första taget. ;) Har inte läst boken, hoppas den är bra!
    https://ettmystisktbibliotek.blogspot.com/2019/09/veckans-mening_21.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fantastisk liknelse med bröstmjölken som ystar sig!

      Jag är inte helsåld på boken, men jag har ungefär hälften kvar.

      Radera
    2. Jag tyckte att den vann i längden :)

      Radera