onsdag 26 februari 2020

Omslagsonsdag vecka 9: Bokrea


Det är omslagsonsdag hos Boklysten. Temat är bokrea. Då får jag välja böcker från flera bokreor för att det ska bli en liten hög. På bokrean 2020 köpte jag De som dödar drömmar sover aldrig av Jan Guillou, De vänsterhäntas förening av Håkan Nesser, Silvervägen av Stina Jackson och 1794 av Niklas Natt och Dag. 2019: Och varje morgon blir vägen hem längre och längre av Fredrik Backman och Hundraettåringen som tänkte att han tänkte för mycket av Jonas Jonasson. 2018: Äkta amerikanska jeans av Jan Guillou, Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr och Belgravia av Julian Fellowes. 2017: Blå stjärnan av Jan Guillou, När klockan slår fem av Denise Rudberg och Mördar-Anders och hans vänner (samt en och annan ovän) av Jonas Jonasson. Här är mina reaomslag:




6 kommentarer:

  1. många vackra rea-omslag, Jan Guillous romansvit Det stora århundradet har maken köpt på bokreor, romaner köper jag sällan, lånar på biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Biblioteken är jättebra! Fast när det gäller Guillous romansvit vill jag gärna äga den. Ytterligare en del har kommit ut, men jag väntar med att köpa den tills den kommer på rea. Så bråttom har jag inte ;)

      Radera
  2. Åtta av dessa böckerna står i min bokhylla, några lästa och några olästa.

    SvaraRadera
  3. Intressanta val! 1794 läste jag precis ut, men har inte läst några av de andra faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade 1793, så jag ser fram mot 1794.

      Radera