måndag 17 februari 2020

Tänk snabbt (vecka 8)

Linda med bloggen Enligt O har tydligen en liten utmaning, som hon kallar Tänk snabbt, där man får ett antal ordpar, där man berättar vilket som man föredrar. Det kan vara kul att hänga på.

Den här veckans snabba val är:

  • radio eller poddar?
  • mandelmassa eller vaniljkräm (i semlorna)?
  • e-böcker eller pappersböcker?
  • bokstavsordning, genre eller färg?
  • tulpaner eller ranunkel?

Radio eller poddar? Det får definitivt bli radio, av det enkla skälet att den här gubben aldrig lyssnat på någon podd, inte vet var de finns och aldrig har letat efter någon ;)

Mandelmassa eller vaniljkräm? Behöver man ens fundera på om det ska vara mandelmassa eller vaniljkräm i semlorna? Det ska vara mandelmassa, för annars är det inte någon semla! (Sade gubben buttert...)

E-böcker eller pappersböcker? Lätt fråga! Jag älskar pappersböckerna! Tänk att gå in på ett antikvariat och känna doften av gamla böcker. Jag vill känna bokens tyngd i mina händer.

Bokstavsordning, genre eller färg? I mina bokhyllor är det väl mest oordning som gäller, men jag har i alla fall försökt att sortera efter genre, men det skulle kunna göras bättre. Fast jag har faktiskt funderat på att plocka ut alla böckerna och ställa in dem i bokstavsordning. Men inte just nu ;)

Tulpaner eller ranunkel? Det får absolut bli tulpaner, för jag har ingen aning om vad ranunkel är.

4 kommentarer:

  1. Har också kaos i hyllorna, men ursprungsidén är genresortering. Tycker att det känns mest logiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen kanske man ska ha genresortering, men sedan sortera i bokstavsordning inom respektive genre.

      Radera
  2. Vi är tydligen flera som går bet på ranunkel :)
    Idag låter det nästan lite exklusivt att aldrig ha lyssnat på någon podd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja det är ju roligt att få vara exklusiv i åtminstone någon aspekt!

      Radera