onsdag 4 november 2020

Veckans kulturfråga v. 45

Dags för veckans kulturfråga hos Linda som har bokbloggen enligt O. Linda har en del "hyllvärmare", vilket har inspirerat till veckans kulturfråga som lyder: 

Vilken bok i din hylla har stått där väldigt länge nu trots att du egentligen vill läsa den?

Jag tog mig en titt i bokhyllan och där hittade jag Clive Cusslers Tsarens krona. Den har stått länge i hyllan, trots att jag tror att jag skulle gilla den. Om inte tiden har sprungit ifrån den.
I hjärtat av det gamla Sovjetunionen vill en magnat inom havsutvinningsbranschen utnämna sig själv till tsar av Ryssland. Med hjälp av ett påstått släktskap med ätten Romanov och med en aldrig sinande källa av pengar, har han bestämt sig att avsätta det skakiga ryska parlamentet.

Jag vet inte om Cusslers böcker är något att ha. Jag vet att han skrivit många, vilket inte alltid är en kvalitetsstämpel. Vi får se om jag plockar upp den här boken vid tillfälle, eller om den får stå kvar och värma hyllan.

8 kommentarer:

  1. en ny bok för mig, verkar intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer ändå långt ner i läshögen känner jag.

      Radera
  2. Jag har länge varit nyfiken på Cusslers böcker men har inte kommit mig för att läsa någon ännu.

    SvaraRadera
  3. har inte läst något av den produktive Clive Cussler

    SvaraRadera
    Svar
    1. De mest produktiva författarna är inte alltid de bästa. Men ibland är de riktigt bra.

      Radera
  4. Också lite nyfiken på Cussler, men har aldrig läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får se om jag plockar upp den här boken nån gång.

      Radera