lördag 23 april 2016

Överraskningsbok

Idag var jag i bibliotekshuset i Karlstad. Där finns en liten salong för filmvisningar, föredrag och liknande. Skälet till att jag var där var att kulturskolan hade en föreställning och min äldsta dotter var med.
Medan jag väntade på att dörrarna skulle öppnas satte jag mig i en soffa. Där låg en bok med en lapp med texten: Varsågod. Den här boken är din. Från Facebookgruppen "Vi som glömmer/lämnar böcker". Trevlig läsning.
Boken som jag därmed fick var Johanna Mos Döden tänkte jag mig så.
FB-gruppen är sluten, så jag säger TACK TACK här istället. Jag blev jätteglad! :D

4 kommentarer:

  1. Härligt! :D Jag brukar lämna böcker jag inte vill ha längre på parkbänkar så får de hitta nya hem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul idé! Fast jag vill inte skiljas från mina böcker...

      Radera